22개정 천재(조)고1 영어교과서 7단계 워크북 -능인고 내신수능영어
수성구 지역의 타 학교와 같이,
능인고의 내신 영어 1등급 전략은 기본, 교과서에서 시작한다.
즉, 최고의 전략은 본문 암기에서부터이다.
다음 동영상은 유명한 1타 영어강사 조정식 선생님의 학습 상담중의 일부이다.
공감이 가는 부분이어서 공유합니다.
아래 표에서 보는 바와 같이 1등급 비율은 10%,
대략 능인고 1학년 재학생이 250명이면
1등급은 25명이다.

25년 수성고, 경북고 고1 내신 등급 표
특히, 능인고의 서술형 전략은
요령으로 극복할 문제는 더욱더 아니다.
예를 들어
지문 안에서 문법 수정하기
단어 배열
완전한 주제문 만들기

능인고 내신 영어 시험범위는 수성구 타 학교 비교불가 다.
교과서, 모의고사, 보충교재 거의 100지문이다.
그래도
1등급은 10%이다.

능인고 중간고사 범위
교과서; 천재(조)
보충교재
3월 모의고사
|
|
만약, 내가 능인고 입학생이라면,
지금부터 교과서 암기전략으로 공부합니다.
25수능 성적 등급 표에서 확인하면,
수능 영어도 기본은 교과서 암기에서
수특, 고난도 문제의 연습으로 이어진다.

25년 수능 영어 등급
수능 영어 1등급은 6.22%입니다.
능인고 1학년 교과서 학습 전략
Meta 01. 본문 분석 연습

"본문 지문의 이해 없이는 암기도 있을 수 없다.
단어 학습도, 문법 학습도 지문 해석 중심으로 "
능인고 1등급 내신 영어 학습은 지문 속에서 문법, 단어 학습이다.
지문에서의 학습은 전체적으로 파악으로 이어지고
논리적으로 암기하게 된다.
KJ 고3 영어에서는 능인고 내신 영어를 위해
본문의 완전한 이해를 위한 수업에 기반을 두고 있습니다.
차원이 다른 수업 준비 자료를 제공합니다.
Lesson 1 enrich your life (1)-1
Meta 02. 본문 이해 연습
문법과 단어 학습한 나의 해석 방범이 올바른지
다시 해석된 지문을 통해 확인한다.
Lesson 1 enrich your life (1)-1

Meta 03. 본문 해석 연습
이제, 능인고 1학년이라면 스스로 해석을 해본다.
물론 주어, 동사 문법적 확인을 중심으로 학습하고
단어도 본문 이해를 기반으로 해석합니다.

Lesson 1 enrich your life (1)-1
Meta 04. 올바른 단어 쓰기 연습
이제 해석이 완벽하다면, 빈칸 단어 학습을 통해 중요 단어를 암기합니다.

Lesson 1 enrich your life (1)-1
Meta 05. 어법, 어휘 선택, 완성 연습
학습한 중요 어법, 어휘를 확인하고 기본적 서술형 대비 연습을 한다.

Lesson 1 enrich your life (1)-1
Meta 06. 서술형 단어 배열 연습
이제는 서술형의 기본 단어 암기를 연습한다.
단어 배열 연습은 기본 학습의 기본이다.
완벽해질 때까지 반복학습한다.

Lesson 1 enrich your life (1)-1
Meta 07. 서술형 완전 학습
능인고 1학년이라면
내신 영어 1등급 나아가 수능 영어 1등급을 위해
아래의 형태
즉, 주어진 해석의 완전한 영작을 수행한다.

22년 개정 고1교과서 천재(조)1과 1-1 워크북
Lesson 1 For a Better School Life
Understanding Your Behavior
Hello, first-year students. I’m your school counselor, Hannah Kim. How is your new school life? You may have experienced a situation where things didn’t go as you expected at school. Have you ever wondered why this happens? Let’s take a look at the following two cases.
The first case is about a student named Hajun. On the first day of school, Hajun’s homeroom teacher introduced several school clubs. At that time, Hajun didn’t have a particular preference for any of them. He thought that any indoor club would be okay since he was not an outdoor person. Can you guess what happened on the day of choice? He joined the soccer club. What made him choose soccer?
Well, a few days before submitting his application, he heard that the soccer club was so popular that half of his classmates were applying for it. This made him think that the soccer club was something special. With this in mind, he signed up for the soccer club just because others did so. However, after he had joined the club, he realized that soccer was not for him. In the end, he regretted his decision.
Why do you think this happened? Psychologists say that people tend to engage in certain behaviors just because others are doing them. Also, people don’t want to be excluded from their peers. These psychological factors cause people to follow the crowd, rather than act on their own. This phenomenon is called the “bandwagon effect.” Following the crowd, of course, does not always lead to negative consequences, but it can lead to regret. So, how can you make your own choices? The first thing is to know what you really want. Although it might be different from your friends’, don’t be afraid to make your own choice. As long as you make the right choice for you, you will be happy about your decision.
Now, let’s look at another case, one about Yubin. One day, Yubin told me about her first science quiz. Science was the subject that she struggled with the most. Since she wanted to get a good grade, she made a thorough study plan for herself. Yet, every time she tried to concentrate on science, she found herself doing other things instead. For instance, she cleaned her desk or texted her friends. These activities distracted her from studying, and in the end, she got a bad grade. She was frustrated that she continuously engaged in behaviors unhelpful for accomplishing her task.
When people do not have the confidence to perform tasks well, they are likely to create obstacles to success. This type of behavior is referred to as “self-handicapping.” Self-handicapping enables people to make excuses for their poor performances. These excuses prevent the poor result from lowering their self-esteem. This might work in the short term. However, be careful! It could lead to repeated failures in certain tasks that you are not confident in doing.
If you are self-handicapping, it might be because you consider the results more important than the process. Focusing more on the process than the outcome may ease the pressure to perform well. Accordingly, you may feel more encouraged to try to do the challenging tasks. This can eventually stop your self-handicapping.
As first-year students in high school, you’ll sometimes face difficult moments. It is not unusual because everyone goes through difficult times. Even though you feel disappointed with your choices or behaviors, don’t let yourself feel down. The most important thing is figuring out your own way to overcome your negative feelings. It will make your school life much more enjoyable. If you feel worried, remember that you are not alone. You have friends, teachers, and me. Good luck in this exciting new chapter of your life.